Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 7:

  • Překážka v cyklopruhu

    Created by fotograf // 1 thread

    Pozor,
    při stoupání v Chotkově ulici dbejte zvýšené opatrnosti. V blízkosti Chotkových sadů nalézá dopravní značka blokující celý cyklopruh.

    Please sign in to vote.
  • Nebezpečné křížení Jana Zajíce a Korunovační

    Created by Vratislav // 1 thread

    Nebezpečné křížení na jinak klidné trase od Letenských sadů do Stromovky. Přímé křížení frekventované Korunovační ulice je velmi obtížné, přilehlý přechod pro chodce nemá dostatečně široký ostrůvek na vyčkání s jízdním kolem.

    Please sign in to vote.
  • Spojení most Barikádníků - Hlávkův most

    Created by Bob // 1 thread

    Logická nejkratší cesta spojující severní část Prahy a centra přechází přes Most Barikádníků po jeho východním nebo západním chodníku. Ze západního chodníku je trasa odkloněna k metru Nádraží Holešovice. Z východního chodníku potom přes pumpu OMV na Ortenovo nám. a dále do Osadní. Trasa z centra Argentinskou je opět odvedena buď k metru nebo do Osadní.

    Navrhuji směrem do centra propojení A 160 od ulice Bondyho, zřízení cyklopruhu, zlegalizování pokračování rovně z pravého pruhu přes křižovatku s Plynární a nájezd na cyklochodník v Argentinské A161. Směrem z centra smíšený provoz chodci a cyklisté v Argentinské od Jateční k Plynární. Chodník je dostatečně široký a chodci využíván minimálně. Dále zlegalizovat průjezd po chodníku od Plynární k pumpě OMV v Argentinské.
    Zejména trasa z centra je cyklisty využívána hojně, ale legalizací se zatím nikdo nezabýval.

    Please sign in to vote.
  • Cyklostojan dolní Stromovka

    Created by vlákno // 0 threads

    Docela mi ve Stromovce chybí městské cyklostojany, možná že nejsem sám. Lidé sem chodí běhat nebo jezdit na bruslích, určitě by sem mohli chtít dojet na kole. Stojany před Výstavištěm jsou pro aktivity ve Stromovce příliš na okraji. Jako vhodné místo se mi zdá plácek pod vstupem z Gotthardské, hodit by se mohly i před Šlechtovkou.

    Please sign in to vote.
  • Nelze se dostat do Bubenské

    Created by Jenda // 1 thread

    Ze severovýchodní části chodníku byla vytvořena stezka pro chodce a cyklisty. Dřív jsem najel ze Štvanice na magistrálu (nebylo to úplně jednoduché, ale nějak to vždycky šlo) a jel jsem do Bubenské v silnici. Teď jsem povinen použít chodník a jediná legální možnost jak se dostat do Bubenské je skočit na konci mostu z obrubníku do proudu odbočujících aut. To jako vážně? Navíc v Bubenské je od podzimu cyklopruh, takže se asi předpokládá, že tam cyklisté jezdit budou - jak se tam ale mají dostat?

    Možný postup:

    - Přelepit značku Stezka pro chodce a cyklisty. To je možné ihned s minimálními náklady.
    - Nahradit značku Stezkou pro chodce s dodatkovou tabulkou Cyklistům vjezd povolen (model Rašínovo nábřeží mezi Výtoní a Palackého mostem)
    - Budoucí instalaci stezek konzultovat s někým, kdo se vyjádří, zda to na daném místě nezpůsobí problém. Například se mnou.
    - Odstranit z vyhlášky povinnost používat stezku.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka U Pergamenky

    Created by Václav Římal // 1 thread

    V ulici U Pergamenky je jednosměrný provoz. Tento úsek je třeba objíždět přes Přívozní nebo frekventovanými ulicemi Plynární a Argentinská.
    Navrhuji zobousměrnění ulice pro jízdní kola. Tento průjezd by dal mnohem větší smysl již vytvořené chodníkové cykloobousměrce na Ortenově náměstí a vedl by lepšímu spojení z Holešovic na most Barikádníků.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Strojnická

    Created by uruque // 1 thread

    Obě konce Strojnické jsou jednosměrky, které vedou směrem na hlavní ulici - cykloobyvatele Janovského, Schnirchovy a U Smaltovny musí celý blok objet, aby se dostali domu, pokud přijedou ze směru Stromovka/Nádraží Holešovice.

    Please sign in to vote.
  • Špatné značení na Vltavské cyklostezce A2 (EV7) do Kralup

    Created by Marek Pokorný // 1 thread

    Cyklista, který se snaží jet z Prahy do Kralup, zažije opravdu nevšední cestu, při níž nejdříve překoná rychlostní rekord Edieho Merckxe (o Olafu Ludwigovi, Chrisu Froomovi a Leopoldu Königovi nemluvě), aby se mu poté, ať šlape sebevíc, cílové Kralupy vzdalovaly. Stačí mu k tomu jediné: sledovat žluté cykloukazatele. Ti, co tuto trasu značili, zřejmě náhodně trefovali vzdálenost. Například v rozptylu šesti kilometrů za sebou jsou tu tři ukazatele, hlásící, že do cíle je přesně 15 kilometrů.

    Zde je jejich seznam:
    KDE UKAZATEL (km) SKUTEČNÁ VZDÁL.
    Trojský zámek 19 22,5
    Přívoz Podbaba 15 21
    Přívoz Sedlec / Zámky 14 19
    Drahaňská rokle 17 17,8
    Brnky 15 16,5
    Klecánky 15 15,7
    Klecánky bus 14 15

    Please sign in to vote.
  • Cyklopřejezd Štvanice

    Created by vlákno // 1 thread

    V souvislosti s plánovanými přechody na tramvajovou zastávku Štvanice by se mohl vybudovat i cyklopřejezd přes Hlávkův most. Spolu s tím by se mohl legalizovat i východní chodník mostu od Štvanice na sever. Umožnilo by to jednak bezbariérový přístup směrem z centra na východní část Štvanice a směrem k tržnici do Holešovic by to ušetřilo asi 300 m objížďku a ztracený spád při podjíždění mostu.

    Please sign in to vote.
  • Letenský tunel dolů

    Created by Tomáš Hnyk // 1 thread

    Letenský tunel je oběma směry zapovězen cyklistům. Cestou nahoru to chápu, neúměrně by cyklista zdržoval, není prostor na jeho objetí a asi by se udusil. Ale směrem z Letné k řece tomu moc nerozumím. Cyklista je hned dole, kolem stojících aut profrčí a je to mnohem rychlejší než to objíždět. Je to asi docela divoké, ale na P7 je příznivá politická reprezentace, existují nějaké důvody, proč to ani nemá cenu zkusit tlačit?

    Please sign in to vote.
  • Jednosměrný cyklopřejezd A1-X155

    Created by Root // 1 thread

    Při cestě X155-A1 je průjezd touto křižovatkou obousměrně velmi nepříjemný. Chybí kus cyklopřejezdu a je nutné se motat mezi chodci s prudkou změnou směru. Kvůli jednosměrnosti není ve směru od řeky navíc signalizace ani tlačítko. Bylo by možné tento cyklopřejezd doplnit o chybějící úsek a zobousměrnit?
    Přejezd ve směru od řeky po druhém přejezdu je pro směr A1-X155 snad ještě horší, je nutný přejezd do odbočovacího pruhu a odbočení přes koleje v momentě, kdy je pro auta/tramvaje zelená provozu.

    Please sign in to vote.
  • Chybějící osvětlení v Letenských sadech

    Created by vlákno // 1 thread

    Poměrně frekventované místo, kde se kříží několik cest a pohybuje se velké množství chodců a cyklistů. I když na okolních cestách osvětlení většinou je, zde je křížení zcela ve tmě. Už mě tam několikrát překvapili "neviditelní" chodci, často ještě s méně viditelným psem, i když to projíždím pomalu (zatáčka), je to potenciálně nebezpečné.

    Please sign in to vote.
  • Integrační opatření Dukelských hrdinů

    Created by Petr Dlouhý // 1 thread

    Ulice Dukelských Hrdinů je pro pražskou cyklodopravu naprosto klíčovou ulicí. Jde o nejzápadnější průjezd Holešovicemi, který je ještě na rovině. Po dostavbě tunelového komplexu Blanka se zde uvolnila kapacita. Je zde tedy možné provést zklidnění ulice a integrační opatření pro cyklisty.

    Bez stavebních úprav je možné provést tato opatření:

    -V místech, kde se vedle parkujících aut nevejde tramvaj by bylo možné zřídit cyklopruh (V19) - dokonce je možné uvažovat americkou variantu za parkujícími auty.
    -V místech tramvajových ostrůvků by mělo být zabráněno autům cyklisty předjíždět. Například piktogramovým koridorem (V20) uprostřed vozovky.
    -Na ostatních místech by měl zřídit piktokoridor (V20), sdílený cyklopruh (z právě schvalované aktualizace zákona o provozu na pozemních komunikacích).

    Také by bylo dobré zajistit hladší průjezd přes dlážděnou křižovatku s Milady Horákové.

    Please sign in to vote.
  • Přerušený cyklopruh Veletržní

    Created by Petr Dlouhý // 1 thread

    Cyklopruh nově zřízený po otevření tunelu Blanka ve Veletržní ulici má jeden nedostatek. Nenavazuje na již dříve udělaný cyklopruh a je tak v místě křížení ulice U Studánky přerušený. Je to velká škoda, protože to narušuje celistvost celého opatření a tím výrazně snižuje jeho smysl i atraktivitu.

    Ideální by bylo zrušit odbočovací pruh v opačném směru a cyklopruhy celistvě propojit.

    Please sign in to vote.
  • Nepřímé levé odbočení před Letenským tunelem

    Created by Petr Dlouhý // 0 threads

    Cyklisté nemohou do Letenského tunelu. Pokud přejedou po Štefánikově mostě, potřebují tedy mít možnost odbočit doleva na nábřeží Edvarda Beneše.

    Toto odbočení by šlo vyřešit tak, že se vytvoří vyčkávací prostor pro nepřímé odbočení před přechodem v severozápadní části křižovatky. Zároveň je potřeba vytvořit signál pro cyklisty před tímto stáním.

    Please sign in to vote.
  • Výjezd z ulice U Vorlíků na Milady Horákové východním směrem

    Created by Petr Dlouhý // 0 threads

    Z ulice U Vorlíků nejde vyjet na Letenskou pláň nebo ulici Milady Horákové směrem na východ. Bylo by dobré nějakým způsobem umožnit vyjet tímto směrem.

    Jedno možné řešení je vytvořit předsunutá stání ve výjezdu z tunelu Blanka doplnit přechod před ním o přejezd pro cyklisty. Lidé na kolech by potom mohli využít přejezd a postavit se do stání před čekajícími auty.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top