Uzavírka vstupu do Stromovky z Čechovy ulice
Od 10.1.2024 je zcela uzavřena brána do Stromovky z Čechovy ulice. Dle informační cedule v místě je důvodem rekonstrukce přilehlého hřiště a měla by trvat do 30.4.2024.
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 7:
Created by Ondřej Zeman // 0 threads
Od 10.1.2024 je zcela uzavřena brána do Stromovky z Čechovy ulice. Dle informační cedule v místě je důvodem rekonstrukce přilehlého hřiště a měla by trvat do 30.4.2024.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Trasy vyznačené v https://mapa.prahounakole.cz v uvedeném prostoru jsou zcela nevhodné a měly by být vymazány. Jde o rekreační oblast s intentenzivním pohybem chodců, kočárků, psů a volně pobíhajících dětí. Cyklista tu nemá co dělat. Okolo je dostatek tras vhodných pro cyklisty.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Trasy vyznačené v https://mapa.prahounakole.cz v uvedeném prostoru jsou zcela nevhodné a měly by být vymazány. Jde o rekreační oblast s intentenzivním pohybem chodců, kočárků, psů a volně pobíhajících dětí. Cyklista tu nemá co dělat. Okolo je dostatek tras vhodných pro cyklisty.
Created by Ondřej Zeman // 2 threads
V mapě na https://mapa.prahounakole.cz je chyba. Výše vyznačený úsek je uzavřen bránami a je pro cyklisty neprůjezdný. Ověřeno 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
V cyklomapě https://mapa.prahounakole.cz chybí výše uvedená průjezdná trasa na Císařském ostrově. Ověřeno 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
V cyklomapě https://mapa.prahounakole.cz je chyba. Vyznačená komunikace je jednosměrná pro automobily, ale pro cyklisty je na místě dopravním značením zobousměrněná. Průjezd na kole je tedy legální oběma směry. Ověřeno na místě dne 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Ověřeno 22.5.2022: průjezd přes ČOV na Císařském ostrově je volný a bez zákazů. Pouze na provizorním mostě přes Vltavský plavební kanál je semafor regulující jednosměrný provoz. Interval čekání cca 4,5 minuty. Dle návštěvního řádu do prostoru nad nobou linkou ČOV omezen vstup na 6 - 22 hodin.
Created by Petr Dlouhý // 0 threads
Mezi cyklostezkou a chodníkem s povolenou jízdou chybí legalizace přejezdu pro cyklisty.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
Podjezd ulice U Výstaviště pod železniční tratí je velice nepříjemný.
Tento stav by se alespoň částečně zlepšil, kdyby se vyměnili dlažební kostky podél tramvajové trati alespoň od křížení s ulicí Bubenská.
Created by michal421 // 1 thread
Ve směru na Trojský most je za větvemi schovaná značka zákazu vjezdu pro cyklisty a vstupu pro chodce. Cyklisté mohou jet po pěšině u vody.
Při jízdě ze severu (nebo z Dělnické) je poslední cedule Stezka pro chodce a cyklisty na křižovatce Dělnická x Argentinská. Pak pokračuje „chodník“, ale stezka není nijak oficiálně ukončena -- každopádně tam je mnoho možností, jak se tam můžou objevit chodci (autobusová zastávka, přechody, pěšky od Vltavské…), kteří o stezce nevědí (pokud tam vůbec pokračuje).
Osobně ze stezky sjíždím těsně před viaduktem, ale připadám si na ní ne úplně očekáván (a nedivím se, když tam ty značky nejsou). Ale zase nechci jet po silnici, protože řidiči aut budou mít pocit, že mám použít stezku.
Navrhovaná oprava: označit někde konec & udělat tam pohodlný sjezd.
Created by Kubajsu // 1 thread
Průjezd areálem ÚČOV. Průjezdnosti kromě značek zákaz vstupu nic nebrání (pozemky ve vlastnictví hl. m. Prahy). Možnost výrazného zlepšení dostupnosti oblasti Podbaby po výstavbě Trojské lávky s téměř nulovou investicí.
Created by Szombat78 // 1 thread
Tlačítkový semafor pro cyklisty na křižovatce Dukelských hrdinu x Nábřeží Kapitána Jaroše ve směru z Dukelských hrdinu přes Nábřeží Kapitána Jaroše na Hlávkuv most má nedostatečně dlouhou oranžovou pro cyklisty. Pokud do křižovatky vjede cyklista na konci zeleného cyklu nestihne vzhledem na délku křížení projet na druhou stranu cesty bez kolize s auty, které jedou po Nábřeží Kapitána Jaroše směrem k Hlávkovu mostu.
Created by Marek Simon // 1 thread
Uprostřed pravého jízdního pruhu zcela nečekaně začínají koleje vlečky. Ve dne je to vidět, v noci ani s dobrým světlem.
Pozor,
při stoupání v Chotkově ulici dbejte zvýšené opatrnosti. V blízkosti Chotkových sadů nalézá dopravní značka blokující celý cyklopruh.
Přesunutá stopčára pro cyklisty na této křižovatce je zcela nesmyslně předsunuta tak, že je až za vlastním semaforem, takže cyklista v "cykloboxu" vůbec nevidí na světelnou signalizace ve svém směru.
Nebezpečné křížení na jinak klidné trase od Letenských sadů do Stromovky. Přímé křížení frekventované Korunovační ulice je velmi obtížné, přilehlý přechod pro chodce nemá dostatečně široký ostrůvek na vyčkání s jízdním kolem.
Created by Bob // 1 thread
Logická nejkratší cesta spojující severní část Prahy a centra přechází přes Most Barikádníků po jeho východním nebo západním chodníku. Ze západního chodníku je trasa odkloněna k metru Nádraží Holešovice. Z východního chodníku potom přes pumpu OMV na Ortenovo nám. a dále do Osadní. Trasa z centra Argentinskou je opět odvedena buď k metru nebo do Osadní. Navrhuji směrem do centra propojení A 160 od ulice Bondyho, zřízení cyklopruhu, zlegalizování pokračování rovně z pravého pruhu přes křižovatku s Plynární a nájezd na cyklochodník v Argentinské A161. Směrem z centra smíšený provoz chodci a cyklisté v Argentinské od Jateční k Plynární. Chodník je dostatečně široký a chodci využíván minimálně. Dále zlegalizovat průjezd po chodníku od Plynární k pumpě OMV v Argentinské. Zejména trasa z centra je cyklisty využívána hojně, ale legalizací se zatím nikdo nezabýval.
Created by Jirka // 0 threads
Nekvalitní drátolam u vchodu nahradit za kvalitní městské stojany.
Created by vlákno // 0 threads
Docela mi ve Stromovce chybí městské cyklostojany, možná že nejsem sám. Lidé sem chodí běhat nebo jezdit na bruslích, určitě by sem mohli chtít dojet na kole. Stojany před Výstavištěm jsou pro aktivity ve Stromovce příliš na okraji. Jako vhodné místo se mi zdá plácek pod vstupem z Gotthardské, hodit by se mohly i před Šlechtovkou.
Ze severovýchodní části chodníku byla vytvořena stezka pro chodce a cyklisty. Dřív jsem najel ze Štvanice na magistrálu (nebylo to úplně jednoduché, ale nějak to vždycky šlo) a jel jsem do Bubenské v silnici. Teď jsem povinen použít chodník a jediná legální možnost jak se dostat do Bubenské je skočit na konci mostu z obrubníku do proudu odbočujících aut. To jako vážně? Navíc v Bubenské je od podzimu cyklopruh, takže se asi předpokládá, že tam cyklisté jezdit budou - jak se tam ale mají dostat? Možný postup: - Přelepit značku Stezka pro chodce a cyklisty. To je možné ihned s minimálními náklady. - Nahradit značku Stezkou pro chodce s dodatkovou tabulkou Cyklistům vjezd povolen (model Rašínovo nábřeží mezi Výtoní a Palackého mostem) - Budoucí instalaci stezek konzultovat s někým, kdo se vyjádří, zda to na daném místě nezpůsobí problém. Například se mnou. - Odstranit z vyhlášky povinnost používat stezku.
Na Letné je celkem hezky odklizený sníh z cest, ale z nějakého důvodu ne na tomto krátkém, ale dost důležitém úseku.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
V Bubenské na sever od Veletržní by bylo možné zřídit pokračování cyklopruhů, které již jsou vyznačené na jih od Veletržní. Šířka vozovky se od pohledu zdá dostatečná.
Vodorovné značení smíšené cyklostezky na chodníku Libeňského mostu je už sotva viditelné. Stálo by za to ho opravit, aby nedocházelo ke sporům s chodci.
Created by Václav Římal // 1 thread
Chystá se úprava světelné signalizace na křižovatce Heřmanova x Bubenská. Ta by měla souviset se zřízením cyklopruhů v obou směrech Bubenské, které by vedly i skrze křižovatky, a cykloobousměrky v Heřmanově.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Created by David // 0 threads
B + R používám celoročně zpravidla 2x týdně. Přijedu, zaparkuji kolo, přeběhnu silnici na nádraží, vrátím se po několika hodinách, vyzvednu kolo a tradá. Stojan na hlídaném parkovišti je skvělá věc, škoda že nad ním není jednoduchá stříška, která by zajistila že kolo nebude decimovat déšť a sníh. Sedátko sice zachrání igelitka, ale zbytek kola trpí a ztrácet čas plachtováním se mi nechce. Při příjezdu na autobus zpravidla tolik času ani nemám. U stojanu na takovémto místě by se dalo předpokládat, že zde budou kola parkována na dobu delší než pár minut a nejen v hezkém počasí, takže by snad zastřešení mělo mít své opodstatnění. Skutečnost, že minulou zimu ne nepodstatnou dobu sloužila větší část stojanu jako skladiště nepotřebných věcí pominu - to se snad již opakovat nebude:o)
V horní části Chotkovy je ve špičce pravidelně kolona. Většinu stojících aut zpravidla lze pohodlně předjet zprava, avšak vždy se najde nějaké stojící příliš vpravo, které je nutné objíždět zleva. Pokud by se při pravém okrají namaloval piktogram, mohlo by to přispět k větší ohleduplnosti řidičů k projíždějícím cyklistům. Šířka vozovky zde pravděpodobně pro vytvoření cyklostezky není dostatečná.
Created by Ondřej Zeman // 3 threads
Při jízdě po cyklostezce A1 ve směru od Holešovic na Podbabu jezdí cyklisté touto trasou - několik desítek metrů v protisměru, ale po rovině. Podle současného dopravního značení by měli vyjet do kopce po nájezdu na most a za ním opět dolů (stejně jako auta). Téměř nikdo to však pochopitelně nedělá. Zmíněný úsek je široký a po straně má ještě štěrkovou plochu sloužící jako parkoviště. Stačilo by snadné doplnění dodatkové tabulky pod značku jednosměrky pro povolení průjezdu cyklistů v obou směrech. Na konci by však bylo vhodné umístit upozornění na nutnost dát přednost zprava (autům a cyklistům sjíždějícím z mostu).
Created by Hrabosh // 1 thread
S otevřením Trojského mostu získává tato propojka na významu. Spojuje Stromovku se stanicí metra, Trojou a Holešovicemi (a dál třeba Prosekem a Ďáblicemi). Představuje alternativu k přetížené A2 na protějším břehu. Její technické parametry by měly odpovídat jejímu významu.
V tuto chvíli je:
Nevyhovující sjezd k řece (nezpevněný povrch)
Starý a rozbitý (místy chybějící) asfalt
Chybí osvětlení
Jedná o stavební úpravy- výměna povrchů a zřízení osvětlení. S ohledem na cenu (osvětlení) i význam (A2, páteřní) spadá pod MHMP.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
Na Milady Horákové na Letné chybí souvislá opatření v hlavním dopravním proudu. Ulice byla v souvislosti s výstavbou tunelu Blanka kompletně přestavěna, cyklopruhy zde však byly zařazeny jen na některých místech.
V projektu k dopravnímu značení byli navíc nějaké cyklopiktokoridory, které však dosud nebyli vyznačeny. Na přímý dotaz na radnici Prahy 7 jsem se dozvěděl, že mají být vyznačeny až po otevření tunelu. Mělo by se pohlídat, že zde tato opatření opravdu vzniknou.
Created by Jirka // 1 thread
Jankovcova je již obousměrně průjezdná pro autobusy MHD. V budoucnu dodatkovou tabulku doplnit i o piktogram kola a zlegalizovat tak příjezd do této části Holešovic.
Created by David // 1 thread
Chodník je nově rekonstruován, dostatečně široký, je vhodnou spojnicí při cestě z ulice Na Valech směr k Úřadu vlády (do Centa). Není sem ale povolen vjezd kol (na rozdíl od navazujícího "cyklochodníku" na X155, kde nějaká ta místy již zničené či chybějící legalizace je. Vhodné pro všechny, kdo nemají odvahu jet v provozu Badeniho a Chotkovou a dávají raději přednost chráněné cestě. Vhodné legalizovat a vyznačit trasu. Alternativa ke schodům v ulici Pod Bruskou. Možný problém by mohl nastat pouze při vyústění chodníku do ulice Badeniho, kde bývá při výlukách tramvají dočasná zastávka MHD. Případné problémy při velmi vysokém provozu cyklistů, které však nepředpokládám, by bylo možné řešit výzvou k vzájemné ohleduplnosti A-la Kampa:o)
Created by Pavel Lostak // 0 threads
Zcykloobousměrnění Skalecké, (ač prudší a hrbolatější) je klidnější při jízdě do kopce než Kostelní a je primo napojena na Letenské sady.
Created by Václav Římal // 2 threads
Na Strossmayerově náměstí, které je častým cílem cest na kole vzhledem k množství obchodů, poboček bank a podobně, chybí kvalitní stojany. Místa na pěší zóně i ve spodním úseku ulice Milady Horákové je dost, stojany v bodech A, B nebo C na obrázku by měly vysoký potenciál využití.
Created by David // 0 threads
V současné době je z B + R u Holešovického nádraží možné legálně vyjet jen do ulice Vrbenského (čtyřproudá velkokapacitní komunikace) a dle přikázaného směru jízdy odbočit doprava směrem k Ortenovu náměstí. Vjet do něj se dá jen z ulice Plynární. Vzhledem k povrchu a provozu zde denně porušuji předpisy a ve špičce vjíždím do areálu v protisměru z ulice Vrbenského brankou pro chodce, protože z Plynární sem není vhodné odbočovat přes tramvaje, povrch v Zátorách stojí za "Zdrávas, královno!" a již od Partyzánské bývá někdy stojící kolona aut. Oproti tomu jediný bezpečný a použitelný výjezd při cestě zpět směr centrum je opět v protisměru jednosměrkou do ulice Plynární. Vjezd z ulice Vrbenského asi není nutné řešit - jedná se o pár metrů, ale výjezd do ulice Plynární by si zasloužil cykloobousměrku. Stačilo by značku, aby si cyklista nepřipadal jako partyzán. Komunikace je široká víc než dostatečně. Jinak jedna z mála potřebné infrastruktury pro cyklisty.
Created by Cyril // 1 thread
- stresující podjezd po mostem
- není místo pro bezpečné předjetí, řidiči nerespektují bezpečný odstup
Navrhuji cyklopruh místo parkoviště autobusů.
Na Letné je podle mě místa pro autobusy turistů dostatek, takže k parkování pod mosty není důvod.
Nebo alespoň omezení rychlosti na 30km/h a piktokoridor ve vozovce k vyznačení bezpečné vzdálenosti od parkujících aut
Created by Stínovlas // 0 threads
Východní strana Mostu Barikádníků zůstala nedořešená. U benzínové pumpy cyklostezka končí a není možné žádným způsobem legálně pokračovat dál.
Řešení:
1) Legalizace jízdy po chodníku mezi ulicemi Varhulíkové (dlouhodobě zaslepená) a Jankovcova.
2) Vybudování nájezdu na vysoký obrubník v ulici Varhulíkové směrem od benzínové pumpy.
3) Vybudování nájezdu z chodníku do parkoviště v ulici Jankovcova a legalizace jízdy v protisměru krátkým úsekem v Jankovcově (ulice je široká dost, v protisměru smí jezdit autobus).
Created by Mosquit // 1 thread
Ulice Nad Kazankou je jednosměrná směrem k ZOO. Jedná se přitom o velmi širokou ulici, kde by snad nemělo nic moc bránit.
Realizace by si vyžádala umístnění několika značek; možná by bylo vhodné doplnit nějaké vodorovné značení na vozovku na upozornění cyklistů, že z bočních ulic musí dávat přednost zprava. Pro auta to není potřeba (ty dávají přednost i teď).
Jezdím tamtudy jako klidnou alternativou rušné Trojské a je to daleko lepší (byť nelegální).
Jako součást by se hodilo zlegalizovat i ulici Na Kazance ( i když já tam od lávky najíždím spíš jednosměrným úsekem Trojské)
Nájezd na stezku pro chodce a cyklisty přes Most Barikádníků. Na místě pouze zkosili vysoký obrubník, je třeba pozvolnější nájezd.
Cyklista bez zátěžě vyjede v pohodě, s plnými brašnami na nosiči už hůř, malé dítě nebo dětský vozík má v současné podobě velké problémy.
Jednoduchým řešením by bylo nájezd prodloužit o cca pů metru směrem do silnice, aby byl pozvolnější. Vyznačení červenou barvou by navíc upozornilo řidiče, že na místě se nachází nájezd (ale také sjezd) na cyklostezku.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Doplnit možnost obousměrného provozu cyklistů v krátkém úseku ulice Nad Královskou oborou. Neexistuje žádný důvod proč by tudy cyklisté nemohli jezdit obousměrně stejně jako v celé zbylé trase této ulice. Jednosměrka zde existuje jenom proto, aby tudy tranzitní automobilová doprava neobjížděla trvale ucpanou oblast Letenské křižovatky.
Created by Václav Kříž // 1 thread
V říjnu 2013 byla na tomto místě značka průjezd zakázán do ulice U Sparty. Doplnit pod značku dodatkovou tabulku "mimo: symbol kola". Zvyšování prostupnosti území. Zlegalizuje průjezd bočními ulicemi. Zvýší důvěru lidí na kole k dopravnímu značení.
5-8 stojanů typu obrácené U
Ideální by bylo umístění blízko vchodu do Veletržního paláce. Nabízí se například na fotografii naznačené místo u hrany zvýšené piazzety před Veletržním palácem.
V tomto místě by stojany nestály v místě průchodu chodců a byly by blízko vchodu do galerie. Zároveň je zde dostatek volného prostoru.
Created by Petr Dlouhý // 0 threads
Velmi by se hodilo explicitně legalizovat vjezd do Stromovky z ulice Goetheho. V maximální verzi by šlo vést samostatný úsek cyklostezky prostorem nádraží (naznačeno na mapě) a vyhnout se tak úzkému průjezdu historickou brankou.
Semafor na nebezpečném přechodu přes nábř. Edvarda Beneše je určitě žádoucí.
Viz také:
http://chodcisobe.cz/praha/podnety/139/nebezpecny-prechod-na-nabr-edvarda-benese
2 - 4 obrácená U v rohu Řezáčova náměstí dle zakresleného obdélníku (roh Heřmanovy a U Smaltovny).
Přesnou lokaci nutno vybrat dle pohybu chodců, aby stojany nepřekážely. Nicméně Řezáčovo náměstí nabízí prostoru mnoho.
Křížky značí zaznamenávaná zaparkovaná kola v okolí. Vybraná lokace stojanu je ideálním průnikem současného parkování kol v prostoru Řezáčova náměstí a nachází se v blízkosti jak večerky, tak kavárny.
Tyto stojany by tak vyřešily parkování kol na Řezáčově náměstí.
Nelze však předpokládat, že by tyto stojany vyřešily v mapě zakreslené stání kol na rohu ulic Heřmanovy a Janovského. To již je od navržených stojanů na Řezáčově náměstí poměrně daleko.
Created by pao // 1 thread
Průjezd přes Čechův most je značně nepříjemná věc - po silnici se jede špatně zvlášť při cestě z Letné na Karlín musí cyklista 3x přejet přes přechod, pokud by chtěl jet podle předpisů.. po chodníku zase chodí spousta nepozorných chodců, kteří se kochají výhledem na Hrad.
Kritické místo je na protějším břehu Čechova mostu, kde je chodník zúžený.
příklad trasy: Hradčanská - Letná - Čechův most - nábřeží - Karlín
možné řešení: obousměrné cyklopruhy na východní straně mostu
Created by Václav Římal // 1 thread
Vytvoření stojanu pro kola u holešovického autobusového nádraží umožní lepší vazbu mezi cestami na jízdním kole a dálkovými autobusy, vlaky i metrem. Toto umístění je praktičtější než B+R, které je relativně daleko od obou vestibulů metra. Navíc oproti B+R umožňuje stání přes noc (výhodné např. pro sdílená kola). V ortofotomapě je návrh umístění stojanu vyznačen modrým obdélníkem. Červený křížek značí obvyklé stání kol u cedule. Parcela 160/13 je v majetku Hlavního města Prahy.
Created by vlákno // 1 thread
V souvislosti s plánovanými přechody na tramvajovou zastávku Štvanice by se mohl vybudovat i cyklopřejezd přes Hlávkův most. Spolu s tím by se mohl legalizovat i východní chodník mostu od Štvanice na sever. Umožnilo by to jednak bezbariérový přístup směrem z centra na východní část Štvanice a směrem k tržnici do Holešovic by to ušetřilo asi 300 m objížďku a ztracený spád při podjíždění mostu.
3 - 5 obrácených U vlevo od hlavního vchodu do Akademie výtvarných umění. - V daném místě by stojany nepřekážely chodcům - Parkování kol by bylo zajištěno komfortně blízko vchodu do školy
Created by Václav Kříž // 1 thread
Umístění stojanu je v pořádku, jen nelze zamknout kolo o rám.
Navrhuji dvě možnosti:
- drátolam odstranit a umístit sem 3-4 obrácená U
- drátolam zfunkčnit jako u úradu P7 a P14.
http://mapa.prahounakole.cz/media/foto/vk_stojan_urad_mc_p7.JPG
http://mapa.prahounakole.cz/media/foto/stojan_umc_p14.jpg