Uzavírka vstupu do Stromovky z Čechovy ulice
Od 10.1.2024 je zcela uzavřena brána do Stromovky z Čechovy ulice. Dle informační cedule v místě je důvodem rekonstrukce přilehlého hřiště a měla by trvat do 30.4.2024.
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 7:
Created by Ondřej Zeman // 0 threads
Od 10.1.2024 je zcela uzavřena brána do Stromovky z Čechovy ulice. Dle informační cedule v místě je důvodem rekonstrukce přilehlého hřiště a měla by trvat do 30.4.2024.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Trasy vyznačené v https://mapa.prahounakole.cz v uvedeném prostoru jsou zcela nevhodné a měly by být vymazány. Jde o rekreační oblast s intentenzivním pohybem chodců, kočárků, psů a volně pobíhajících dětí. Cyklista tu nemá co dělat. Okolo je dostatek tras vhodných pro cyklisty.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Trasy vyznačené v https://mapa.prahounakole.cz v uvedeném prostoru jsou zcela nevhodné a měly by být vymazány. Jde o rekreační oblast s intentenzivním pohybem chodců, kočárků, psů a volně pobíhajících dětí. Cyklista tu nemá co dělat. Okolo je dostatek tras vhodných pro cyklisty.
Created by Ondřej Zeman // 2 threads
V mapě na https://mapa.prahounakole.cz je chyba. Výše vyznačený úsek je uzavřen bránami a je pro cyklisty neprůjezdný. Ověřeno 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
V cyklomapě https://mapa.prahounakole.cz chybí výše uvedená průjezdná trasa na Císařském ostrově. Ověřeno 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
V cyklomapě https://mapa.prahounakole.cz je chyba. Vyznačená komunikace je jednosměrná pro automobily, ale pro cyklisty je na místě dopravním značením zobousměrněná. Průjezd na kole je tedy legální oběma směry. Ověřeno na místě dne 22.5.2022.
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Ověřeno 22.5.2022: průjezd přes ČOV na Císařském ostrově je volný a bez zákazů. Pouze na provizorním mostě přes Vltavský plavební kanál je semafor regulující jednosměrný provoz. Interval čekání cca 4,5 minuty. Dle návštěvního řádu do prostoru nad nobou linkou ČOV omezen vstup na 6 - 22 hodin.
Created by Petr Dlouhý // 0 threads
Mezi cyklostezkou a chodníkem s povolenou jízdou chybí legalizace přejezdu pro cyklisty.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
Podjezd ulice U Výstaviště pod železniční tratí je velice nepříjemný.
Tento stav by se alespoň částečně zlepšil, kdyby se vyměnili dlažební kostky podél tramvajové trati alespoň od křížení s ulicí Bubenská.
Created by michal421 // 1 thread
Ve směru na Trojský most je za větvemi schovaná značka zákazu vjezdu pro cyklisty a vstupu pro chodce. Cyklisté mohou jet po pěšině u vody.
Při jízdě ze severu (nebo z Dělnické) je poslední cedule Stezka pro chodce a cyklisty na křižovatce Dělnická x Argentinská. Pak pokračuje „chodník“, ale stezka není nijak oficiálně ukončena -- každopádně tam je mnoho možností, jak se tam můžou objevit chodci (autobusová zastávka, přechody, pěšky od Vltavské…), kteří o stezce nevědí (pokud tam vůbec pokračuje).
Osobně ze stezky sjíždím těsně před viaduktem, ale připadám si na ní ne úplně očekáván (a nedivím se, když tam ty značky nejsou). Ale zase nechci jet po silnici, protože řidiči aut budou mít pocit, že mám použít stezku.
Navrhovaná oprava: označit někde konec & udělat tam pohodlný sjezd.
Created by Kubajsu // 1 thread
Průjezd areálem ÚČOV. Průjezdnosti kromě značek zákaz vstupu nic nebrání (pozemky ve vlastnictví hl. m. Prahy). Možnost výrazného zlepšení dostupnosti oblasti Podbaby po výstavbě Trojské lávky s téměř nulovou investicí.
Created by Szombat78 // 1 thread
Tlačítkový semafor pro cyklisty na křižovatce Dukelských hrdinu x Nábřeží Kapitána Jaroše ve směru z Dukelských hrdinu přes Nábřeží Kapitána Jaroše na Hlávkuv most má nedostatečně dlouhou oranžovou pro cyklisty. Pokud do křižovatky vjede cyklista na konci zeleného cyklu nestihne vzhledem na délku křížení projet na druhou stranu cesty bez kolize s auty, které jedou po Nábřeží Kapitána Jaroše směrem k Hlávkovu mostu.
Created by Marek Simon // 1 thread
Uprostřed pravého jízdního pruhu zcela nečekaně začínají koleje vlečky. Ve dne je to vidět, v noci ani s dobrým světlem.
Pozor,
při stoupání v Chotkově ulici dbejte zvýšené opatrnosti. V blízkosti Chotkových sadů nalézá dopravní značka blokující celý cyklopruh.
Přesunutá stopčára pro cyklisty na této křižovatce je zcela nesmyslně předsunuta tak, že je až za vlastním semaforem, takže cyklista v "cykloboxu" vůbec nevidí na světelnou signalizace ve svém směru.
Nebezpečné křížení na jinak klidné trase od Letenských sadů do Stromovky. Přímé křížení frekventované Korunovační ulice je velmi obtížné, přilehlý přechod pro chodce nemá dostatečně široký ostrůvek na vyčkání s jízdním kolem.
Created by Bob // 1 thread
Logická nejkratší cesta spojující severní část Prahy a centra přechází přes Most Barikádníků po jeho východním nebo západním chodníku. Ze západního chodníku je trasa odkloněna k metru Nádraží Holešovice. Z východního chodníku potom přes pumpu OMV na Ortenovo nám. a dále do Osadní. Trasa z centra Argentinskou je opět odvedena buď k metru nebo do Osadní. Navrhuji směrem do centra propojení A 160 od ulice Bondyho, zřízení cyklopruhu, zlegalizování pokračování rovně z pravého pruhu přes křižovatku s Plynární a nájezd na cyklochodník v Argentinské A161. Směrem z centra smíšený provoz chodci a cyklisté v Argentinské od Jateční k Plynární. Chodník je dostatečně široký a chodci využíván minimálně. Dále zlegalizovat průjezd po chodníku od Plynární k pumpě OMV v Argentinské. Zejména trasa z centra je cyklisty využívána hojně, ale legalizací se zatím nikdo nezabýval.
Created by Jirka // 0 threads
Nekvalitní drátolam u vchodu nahradit za kvalitní městské stojany.
Created by vlákno // 0 threads
Docela mi ve Stromovce chybí městské cyklostojany, možná že nejsem sám. Lidé sem chodí běhat nebo jezdit na bruslích, určitě by sem mohli chtít dojet na kole. Stojany před Výstavištěm jsou pro aktivity ve Stromovce příliš na okraji. Jako vhodné místo se mi zdá plácek pod vstupem z Gotthardské, hodit by se mohly i před Šlechtovkou.
Ze severovýchodní části chodníku byla vytvořena stezka pro chodce a cyklisty. Dřív jsem najel ze Štvanice na magistrálu (nebylo to úplně jednoduché, ale nějak to vždycky šlo) a jel jsem do Bubenské v silnici. Teď jsem povinen použít chodník a jediná legální možnost jak se dostat do Bubenské je skočit na konci mostu z obrubníku do proudu odbočujících aut. To jako vážně? Navíc v Bubenské je od podzimu cyklopruh, takže se asi předpokládá, že tam cyklisté jezdit budou - jak se tam ale mají dostat? Možný postup: - Přelepit značku Stezka pro chodce a cyklisty. To je možné ihned s minimálními náklady. - Nahradit značku Stezkou pro chodce s dodatkovou tabulkou Cyklistům vjezd povolen (model Rašínovo nábřeží mezi Výtoní a Palackého mostem) - Budoucí instalaci stezek konzultovat s někým, kdo se vyjádří, zda to na daném místě nezpůsobí problém. Například se mnou. - Odstranit z vyhlášky povinnost používat stezku.
Na Letné je celkem hezky odklizený sníh z cest, ale z nějakého důvodu ne na tomto krátkém, ale dost důležitém úseku.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
V Bubenské na sever od Veletržní by bylo možné zřídit pokračování cyklopruhů, které již jsou vyznačené na jih od Veletržní. Šířka vozovky se od pohledu zdá dostatečná.
Vodorovné značení smíšené cyklostezky na chodníku Libeňského mostu je už sotva viditelné. Stálo by za to ho opravit, aby nedocházelo ke sporům s chodci.
Created by Václav Římal // 1 thread
Chystá se úprava světelné signalizace na křižovatce Heřmanova x Bubenská. Ta by měla souviset se zřízením cyklopruhů v obou směrech Bubenské, které by vedly i skrze křižovatky, a cykloobousměrky v Heřmanově.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Created by Mosquit // 1 thread
Dilatační spáry na novém Trojském mostě se nezdají být úplně bike-friendly.
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/tunelblanka/trojsky-most/141001/PA019603.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/tunelblanka/trojsky-most/141001/PA019602.JPG.html
Dle dopravního značení tipuju, že se jedná o finální stav.
Dá se tohle vůbec projet na kole ?
Created by Petr Dlouhý // 0 threads
Z ulice U Vorlíků nejde vyjet na Letenskou pláň nebo ulici Milady Horákové směrem na východ. Bylo by dobré nějakým způsobem umožnit vyjet tímto směrem.
Jedno možné řešení je vytvořit předsunutá stání ve výjezdu z tunelu Blanka doplnit přechod před ním o přejezd pro cyklisty. Lidé na kolech by potom mohli využít přejezd a postavit se do stání před čekajícími auty.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
V Bubenské na sever od Veletržní by bylo možné zřídit pokračování cyklopruhů, které již jsou vyznačené na jih od Veletržní. Šířka vozovky se od pohledu zdá dostatečná.
Kvalitní stojany u Holešovické tržnice. Zatím zde chybí.
U stanice metra Vltavská by bylo potřebné zřídit cyklostojany. Prostoru je zde dostatek.
Created by Václav Kříž // 0 threads
Za nekvalitním stojanem umístit 5-7 obrácených U.
Po cyklopruzích na Štefánikově mostě jezdí jen auta, cyklistu jsem tam nikdy neviděl. Při pohledu na auta zasahující do cyklopruhu, každý soudný cyklista jede raději po zvýšeném, několik metrů širokém mostním chodníku, který bývá často prázdný. Dopravní řešení nevyhovující nikomu, patřící do muzea blbosti. Nutný re-design: cyklopruh na vnitřní stranu chodníku (místa pro chodce zbyde víc než dost), na silnici smazat cyklopruh (který beztak nikam nevede) a zavést 2 pruhy pro auta (jak se most přirozeně využívá již dnes).
Po přejezdu mostu Barikádníků po chodníku neexistuje rozumný způsob pro pokračování po Argentinské. Na východní straně chybí přejezdy na křižovatce s Plynární, snížený obrubník atd.
Na západě je přikázané odbočení z Pod Drahou do Bondyho, které je, vzhledem k nepřehlednosti křižovatky a rychlosti aut odbočujících z SJM opodstatněné.
Navrhuju využít chodníku vedoucího od mostu podél Argentinské - postavit tam rampu do odbočovacího pruhu (směr Bondyho), kousek zůžit ostrůvek v křižovatce a dovolit cyklistům přímý průjezd do přípojného pruhu (z Bondyho) a dále rovně.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
Průjezd z krátkého cyklostezkového chodníku podél Milady Horákové do U Vorlíků často blokují zaparkovaná auta (resp. obvykle jedno).
Created by Václav Kříž // 1 thread
Dle mého pozorování je tu provoz, který lze bez semaforů zvládnout (např. křižovatka Seifertova x Siwiecova obdobný/vyšší provoz bez semaforů zvládá). Mám za to, že bez semaforů by (za podmínky doplnění středových ostrůvků pro chodce) křižovatka U Uranie x Ortenovo nám. fungovala lépe. Přechody přes ulici U Uranie lze doplnit středovými ostrůvky, vysazenými chodníkovými plochami. Každý rok se v Praze desítky křižovatek prochází "obnovou světelné signalizace" (starší semafory se mění za nové). Výstavba nových semaforů na křižovatce jde do jednotek milionů. Středové ostrůvky a vysazené chodníkové plochy bývají o řád levnější.
Created by Václav Kříž // 0 threads
Vídám zde kola opřená o zeď restaurace.
Created by vlákno // 0 threads
Docela mi ve Stromovce chybí městské cyklostojany, možná že nejsem sám. Lidé sem chodí běhat nebo jezdit na bruslích, určitě by sem mohli chtít dojet na kole. Stojany před Výstavištěm jsou pro aktivity ve Stromovce příliš na okraji. Jako vhodné místo se mi zdá plácek pod vstupem z Gotthardské, hodit by se mohly i před Šlechtovkou.
Created by Václav Římal // 0 threads
Uvnitř prostotu Bio Oko sice je stojan na jízdní kola, ten je ale často zaplněný či těžce přístupný přes lidi v kavárně. Jeho kapacitu je třeba posílit venkovním stojanem. Jak je patrné z fotografie, o stání venku zájem je.
Navržená poloha nového stojanu v rohu respektuje volný pohyb chodců na širokém chodníku a nebrání v přístupu do žádného objektu.
Created by Václav Kříž // 1 thread
Zoo nabízí zastřešené stojany. V říjnu 2013 jde o stojany, o které nelze kolo zamknout o rám. Proto lidé uvazují kola k tyči.
Možnosti:
- obrácená U přímo od výrobce: http://nabytek.varionet.cz/stojan-na-kola-trombone-zarove-zinkovani-14031.html
- poskytovat jako placenou službu uschování kol, možná v obyčejné kůlně nebo v boxech jaké mají v Uherském Hradišti: http://zlin.idnes.cz/cykloboxy-na-uschovani-kol-v-uherskem-hradisti-u-vlakoveho-nadrazi-1pk-/zlin-zpravy.aspx?c=A140305_2041473_zlin-zpravy_ras
Created by Václav Kříž // 1 thread
V březnu 2014 na tomto místě označena jako slepá. Pod značku doplnit dodatkovou tabulku "mimo: symbol kola". Zlepší orientaci a jistotu, zvýší povědomí o tom, že ulicí lze po praktické trase vystoupat do Bohnic. Zvýší využívání trasy a důvěru lidí na kole v dopravní značení. Stoupání po chodníku pomalou rychlostí pro chodce žádné riziko nevytváří.
Nebezpečné křížení na jinak klidné trase od Letenských sadů do Stromovky. Přímé křížení frekventované Korunovační ulice je velmi obtížné, přilehlý přechod pro chodce nemá dostatečně široký ostrůvek na vyčkání s jízdním kolem.
Kvalitní stojany u Rakouského gymnázia v Holešovicích. Zatím zde chybí.
Created by Václav Kříž // 0 threads
6-8 městských stojanů navrhuji umístit před vchodem na obě strany na místa, kde jsou dnes drátolamy neumožňující zamknutí kola o rám.
Created by Václav Kříž // 1 thread
Dle mého pozorování je tu provoz, který lze bez semaforů zvládnout . Myslím, že bez signalizace bude křižovatka fungovat lépe.
Každý rok se v Praze desítky křižovatek se staršími semafory vyměňují za nové. Výstavba nových semaforů na křižovatce jde do milionů, provoz do statisíců. Neobnovování a odstraňování semaforů vidím to jako příležitost pro Prahu, jak ušetřit miliony korun ročně.
Pomohlo by vyřešit legalizaci pohybů v křižovatce, které dle mých informací legálně možné nejsou:
- z jihu na západ
- projet rovně z východu na západ
Milady Horákové mezi Veverkovou a Dukelských Hrdinů je na kole průjezdná od roku 2013 z obou stran.
Created by Kubajsu // 1 thread
Průjezd areálem ÚČOV. Průjezdnosti kromě značek zákaz vstupu nic nebrání (pozemky ve vlastnictví hl. m. Prahy). Možnost výrazného zlepšení dostupnosti oblasti Podbaby po výstavbě Trojské lávky s téměř nulovou investicí.
Created by uruque // 1 thread
Obě konce Strojnické jsou jednosměrky, které vedou směrem na hlavní ulici - cykloobyvatele Janovského, Schnirchovy a U Smaltovny musí celý blok objet, aby se dostali domu, pokud přijedou ze směru Stromovka/Nádraží Holešovice.
Created by Václav Kříž // 0 threads
Vizionářská verze: cca 8 obrácených U před vchodem, cca 16 nových parkovacích míst.
Výhody konkrétního umístění:
- kola nepřekáží chodcům
- umožní parkování - značky jsou daleko
- při parkování kola není nutné překonávat obrubník případně se
prodírat mezi zaparkovanými auty
- bezproblémový příjezd bočními ulicemi, do kterých se odváží většina potenciálních pražských cyklistů
Created by Václav Římal // 1 thread
Chystá se úprava světelné signalizace na křižovatce Heřmanova x Bubenská. Ta by měla souviset se zřízením cyklopruhů v obou směrech Bubenské, které by vedly i skrze křižovatky, a cykloobousměrky v Heřmanově.
Schody na chodníku z kopce a do kopce, odstraněním pozůstatků po Stalinském umění a zarovnáním spádové cesty pomůžeme i rodičům s kočárky.
Created by michal421 // 1 thread
Ve směru na Trojský most je za větvemi schovaná značka zákazu vjezdu pro cyklisty a vstupu pro chodce. Cyklisté mohou jet po pěšině u vody.